I cavi in ​​fibra ottica ponu pruduce carte sotterranee à alta risoluzione

da Jack Lee, Unione Geofisica Americana

Una seria di terrimoti è di scossa scuzzulate l'area di Ridgecrest in u Sud di a California in u 2019. A sensazione acustica distribuita (DAS) chì utilizanu cavi di fibra ottica permette l'imaghjini di subsurface d'alta risuluzione, chì ponu spiegà l'amplificazione di u situ osservatu di tremuli di terramotu.

Quantu si move a terra durante un terrimotu dipende assai di e pruprietà di a roccia è di a terra ghjustu sottu à a superficia di a Terra.Studii mudeli suggerenu chì a scumessa di a terra hè amplificata in i bacini sedimentarii, nantu à quale sò spessu situati i zoni urbani populati.Tuttavia, l'imaghjini di struttura vicinu à a superficia intornu à e zone urbane à alta risoluzione hè statu sfida.

Yang et al.anu sviluppatu un novu approcciu di utilizà a sensazione acustica distribuita (DAS) per custruisce una maghjina d'alta risoluzione di struttura vicinu à a superficia.DAS hè una tecnica emergente chì pò trasfurmà esistenticavi di fibra otticain matrici sismiche.Monitorendu i cambiamenti in a manera chì i pulsati di luce si sparghjenu mentre viaghjanu à traversu u cable, i scientisti ponu calculà picculi cambiamenti di tensione in u materiale chì circundava a fibra.In più di registrà i terremoti, DAS hà dimustratu utile in una varietà di applicazioni, cum'è chjamà a banda di marcia più forte in a Rose Parade 2020 è scopre cambiamenti drammatici in u trafficu veiculi durante l'ordine di permanenza in casa COVID-19.

I ricercatori precedenti anu ripurtatu un trattu di fibra di 10 chilometri per detectà e scossa dopu à u terrimotu di magnitudine 7.1 Ridgecrest in California in u lugliu 2019. U so array DAS hà rilevatu circa sei volte più picculi scossa quant'è i sensori cunvinziunali anu fattu durante un periodu di 3 mesi.

In u novu studiu, i circadori anu analizatu i dati sismichi cuntinui pruduciuti da u trafficu.I dati DAS anu permessu à a squadra di sviluppà un mudellu di velocità di cisura vicinu à a superficia cù una risoluzione di subkilometru dui ordini di grandezza più altu di i mudelli tipici.Stu mudellu hà revelatu chì, longu à a lunghezza di a fibra, i siti induve e scossa producenu più movimentu di a terra in generale currispondenu à induve a velocità di cisura era più bassa.

Questa mappatura di i rischi sismici à scala fine puderia migliurà a gestione di u risicu sismicu urbanu, in particulare in cità induve e rete di fibra ottica pò esse digià presente, l'autori suggerenu.

Fibra ottica 1

Tempu di pubblicazione: 03-03-2019